8 Temmuz 2013 Pazartesi

Hangi ISO Belgesini Almalıyız

at  Pazartesi, Temmuz 08, 2013  | No comments






Günümüzde ayrıcalık olarak ifade edilen ISO belgesi sahibi kuruluşların ayrıcalıklı olması kaçılnılmazdır, özellikle Türkiye sektöründeki firmaların globalleşen dünyamızda hiç olmadığı kadar markalaşma ve iyi bir intiba bırakma yarışı olabildiğince öndedir. Kalite yönetim sistemleri, diğer güvenlik yönetim sistemlerini firmalarına uygulayan kuruluşlar, uygulama sonrasında paralel olarak iş hacminde bir ivme kazanmaktadır, bu hızlı ivmeyi standartlardan uzaklaşmadıkça devam ettirir sürekli iyileştirme faaliyetleri ile hep bir adım önde olabilmektedirler.
Kalite belgeleri sadece firmanın iyileşmesi açısından olmayıp ayrıca firmaya vitrinsel olarak ayrıcalık katmaktadır, mesela firmanın web sitesinde ve sunum odalarında müşterinin kalite belgesini görmesi o firmaya olan çelişkileri bir anda yok edecek olumlu yönde iş bağlamında kazanım olacaktır. Başlıca ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi, ISO 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi, ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi, OHSAS 18001 İşci Sağlığı ve İş Güvenliği Yönetim Sistemi ve ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi olmak üzere bir çok standart ile kalite belgesini alabilmekteyiz, son yıllarda ISO tarafından yayınlanan ISO 10002 Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi ve ISO 50001 Enerji Yönetim Sistemi kalite belgeleri kuruluşlar tarafından talep edilmeye başlanmıştır.

Gıda sektöründeki tüm tehlikelerin bertaraf edildiği, kaliteli ve temiz üretilmiş gıdalar anlamına gelen HACCP Kritik Nokta Tehlike Analizi standardı, tüm gıda işletmecilerin kalite standardı haline gelmiştir, kuruluşunda HACCP Belgesi olmayan işletmeler halk nezdinde titizlikten ödün verebilen bir firma olarak nitelendirilebilir, bu nedenle kaliteli üretim yapıyorum diyen tüm gıda firmalarının HACCP Belgesini almasını kesinlikle önermekteyiz.

GMP yani İyi Üretim Uygulamaları ingilizce olarak; good manufacturing practices kısaltması olan bu standardın özellikle insan sağlığını doğrudan etkileyen ilaç, kozmetik, gıda, medikal cihaz gibi ürünlerin güvenilir koşullarda ve sistemde üretilmesi gerekliliğini ve bu ürünlerde kalitede etkin ve güvenilir ürün yetkinliğini ifade eder. GMP Belgesi avrupa ülkelerinin 2013 yılında alması gereken bir standart haline gelmiştir.

Avrupada diğer bir önemli standart konusu ise İşci Sağlığı ve İş Güvenliği'dir, BS OHSAS 18001 isimli bu aslı ingiliz standardının ana hedefi İşciyi korumak ve İş güvenliğini maksimum seviyeye çıkarmaktır. Bu standart son yıllarda çalışma ve sosyal güvenlik bakanlığının iş güvenliği yasası ile Türkiye'de de devreye girmiş olup, İş Güvenliği ve Ortak Sağlık Güvenlik Birimi OSGB merkezleri kurulmuştur, OHSAS 18001 belgesini de alarak kuruluşunuza prestij katabilirsiniz.

Kalitürk® Sertifikasyon tüm bu belgelendirme süreçlerinde sizlere hizmet vermektedir.
Web sitesi: www.kaliturk.com
Telefon: 0212 909 10 90

Tags:

0 yorum:

Sitemize Yorum yaparak destek olabilirsiniz.